کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

یک فیلم کمدی محصول 2023 که حتما باید تماشا کنید


خنده شفای هر دردی بی درمان است. همه ما این کلمه را می دانیم. در روزگار پر دردسر ما، در لحظات ناامیدی و سردرگمی، یک خنده خوب می تواند مردم را از آن لحظات غم و اندوه نجات دهد. همچنین لحظات شاد می توانند ما را آرام کنند یا به ما کمک کنند تا بر موانع زندگی غلبه کنیم. کمدی به شما این امکان را می دهد که از منظر دیگری به مسائل نگاه کنید. زاویه ای که با لحن و جنسیت بی دغدغه اش می تواند حقیقت را بهتر به ما نشان دهد. به خصوص از دهه 2020 که جهان تجربه دشوار و متنوعی را پشت سر گذاشته است، گفتگوهای پیچیده در سطح جامعه بالا رفته است، کمدی با تعدیل دیدگاه متعصبانه یا وضعیت پیچیده، توانسته اوضاع را کاهش دهد. البته بگذارید حقیقت را به شما بگویم. 2023 سال خوبی برای ژانر کمدی نبود. البته نیمه دوم سال از این نظر در برخی موارد بهتر از نیمه اول سال بود. تا به حال فیلم های کمدی 2023 زیادی دیده ایم و تا پایان سال به دنبال بهترین فیلم کمدی سال 2023 خواهیم بود. این 20 فیلم کمدی سال 2023 بهترین فیلم های کمدی سال 2023 هستند.

"باربی" (باربی)؛ فیلم خنده دار 2023

باربی، فیلم جنجالی کارگردان گرتا گرویگ که به خاطر فیلم‌هایش به عنوان قهرمان حقوق زنان در فرهنگ پاپ شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تابستانی ۲۰۲۳ خواهد بود. اما هیچکس انتظار نداشت که رکورد فروش را بشکند و از دیگر فیلم ها پیشی بگیرد. البته، این فیلم که ستاره‌هایی مانند مارگوت رابی و رایان گاسلینگ، در کنار دیگران در کمدی‌های محبوب امروزی، در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، موضوع مهم و بحث‌برانگیز روندها، به ویژه عروسک بدنام باربی است. موضوع اصلی و همه، اگر کار نمی کرد شگفت انگیز خواهد بود.

این سال است در سال 2023، این کمیک داستان سرزمین باربی ها را به همان شیوه دنیای واقعی که در آن زندگی می کنیم، روایت می کند. در دنیای باربی، دنیای عروسک های باربی که در بازار آنها را می شناسیم، زنان یا باربی ها که همه با نام باربی شناخته می شوند، قدرتمند هستند و کنز، عروسک باربی نر، تشنه عشق آنها هستند. و توجه گرویگ از شخصیت عروسک های باربی برای واقعی کردن دنیای ما استفاده کرد. یعنی در زندگی واقعی، همه موقعیت‌های مهم توسط مردان و زنانی استفاده می‌شود که می‌خواهند توجه مردان را به خود جلب کنند، در حالی که شرایط تغییر می‌کند. این اساس طنز و داستان است.

سیگار باعث سرفه می شود

کوئنتین دوپوی فیلمساز استاد انتزاعی است و در آثارش لهجه فرانسوی خاصی را نشان می دهد. آخرین فیلم او یک کمدی سریع است و فرمت آنتولوژی به دوپوی اجازه می دهد تا ایده های منحصر به فردی را در فیلم هایش پیاده کند. این فیلم مملو از لحظات خنده دار و غم انگیز است و سبکی جدید و بدیع از کمدی را ایجاد می کند که پس از نمایش در جشنواره کن به خاطر بازی، کارگردانی و فیلمنامه مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم داستان یک گروه پنج نفره از قهرمانان را روایت می کند که مجبور می شوند در یک پناهگاه با یکدیگر پیوند برقرار کنند تا اینکه دشمنی به نام لیزاردین از راه می رسد و به قصد نابودی دنیا پناهگاه را ویران می کند.

"کمپ تئاتر" (کمپ تئاتر); بهترین کمدی های سال 2023

کمپ تئاتر اولین کارگردانی مالی گوردون و نیک لیبرمن است که اقتباسی از فیلم کوتاهی به همین نام است. این فیلم کوتاه که در سال 2020 اکران شد، تابستان داغ پس از یک حادثه غم انگیز را روایت می کند. در این کمدی 2023، پس از اینکه جوآن (با بازی امی سداریس) بنیانگذار کمپ تئاتر به دنبال تصادف به کما می رود، برادرش توری (با بازی جیمی تاترو) مسئولیت بستری شدن او را بر عهده می گیرد. به دلیل عدم تخصص و تجربه توری، ایموس (با بازی بن پلات) و ربکا دایان (با بازی مولی گوردون) به داستان کشیده می شوند. «کمپ تئاتر» در زمره کمدی های بیهوده قرار می گیرد، اما در پس ظاهر پوچ، فیلمی تمیز و صمیمی نهفته است که با طنزی هوشمندانه و دست باز مخاطب را سرگرم می کند.

پول گنگ

«پول احمقانه» (یا «پول رایگان» شاید ترجمه بهتری باشد) بر اساس یک داستان واقعی و بر اساس کتاب «شبکه ضد اجتماعی» بن مزریچ در سال 2021 ساخته شده است. این سند با اخراج خرده‌فروش بازی‌های ویدیویی آمریکایی GameStop در ژانویه 2021 و سایر اوراق بهادار، هزینه‌های اقتصادی کلان برای صندوق‌های تامینی و ضررهای قابل توجه برای فروشندگان منتشر شد. حدود 140 درصد از سهام شناور آزاد گیم استاپ به عنوان سفته بازی فروخته شد و عجله برای خرید سهام برای پوشش این موقعیت ها باعث بالا رفتن آن شد. یکی از کاربران Reddit فشار وام دهی را تحت نام r/wallstreetbets آغاز کرد.

جولز

یک بشقاب پرنده در حیاط خلوت خانه کوچک میلتون در غرب پنسیلوانیا فرود می آید و او به سرعت با بیگانه ای که یوفو را پیدا می کند پیوند نزدیکی برقرار می کند. اما اوضاع زمانی بدتر می شود که دولت آمریکا به وجود این موجود که میلتون آن را «جولز» می نامید، پی برد. دولت آمریکا اکنون به دنبال این موجود است. این کمدی علمی-تخیلی علاوه بر داستان جالبش، با بازیگران مسن‌تری مانند بن کینگزلی، جین کرتین و هریت سامسون هریس، می‌خواهد نشان دهد که حتی فیلم‌هایی که برای افراد مسن‌تر طراحی شده‌اند نیز می‌توانند خنده‌دار و شاد باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد