کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

آهنگ جدید حمید عسکری به نام «عشق تو کاش دیوونم کنه»

متن آهنگ عشق تو کاش دیوونم کنه حمید عسکری

عشق تـو
کـاش دیوونم کنه
خدا جای تـو
از عمرم کم کنه
ماه من
تو آسمونم تویی

بازار کار در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه است؟

 بسیاری از فارغ التحصیلان رشته طراحی وارد این مشاغل می شوند و با تسلط کامل به نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ درآمد خوبی کسب می کنند. البته بازار کار این حرفه بسیار گسترده است و شامل تمامی عکاسان، فیلمبرداران و طراحان می شود.


از آنجایی که کسب و کارهای جهانی و برندهای معروف از مارهای تبلیغاتی برای معرفی خود به مخاطبان خود استفاده می کنند و به تولید انواع مارهای تبلیغاتی روی می آورند، کارشناسان جدیدی نیز در این زمینه ایجاد شده اند. این واقعیت که بدون ایجاد مرورگر نمی‌توانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید یک واقعیت مطلق است و مردم همیشه به دنبال طراحان خوبی هستند که بتوانند فرآیند تولید چای‌های تبلیغاتی خود را به آنها ارائه دهند. بنابراین، بازار کار برای تولید چای های تبلیغاتی در حال حاضر گسترده تر و موفق تر از قبل است.

مهارت درست کردن چای های تبلیغاتی

مدت ها پس از معرفی اولین برند در فضای اینترنت، برندهای دیگر به این فکر افتادند که این مهارت را به مخاطبان معرفی کنند و از این طریق سود و فروش خود را افزایش دهند. بنابراین، از صفحات کوچک فروش لباس در اینستاگرام گرفته تا برندهای معروف جهانی، همه کسب و کارها ساخت تیزرهای تبلیغاتی را در برنامه کاری خود قرار داده و آن را رمز موفقیت می دانند. بنابراین همزمان با ساخت این تیزرها، مشاغل جدیدی نیز ایجاد شد که افراد بیشتری را به کار گرفت، مثلاً عکاسان و فیلمبرداران، بازیگران تجاری، تدوینگرها، داستان نویسان (راویان در تیزرهای تجاری)، سازندگان مفهومی، طراحان حرفه ای و گرافیست ها مشغول به کار هستند. در این کار، ارائه خدمات به کاربران. در نتیجه به راحتی می توان گفت که کار طراحی تیزرهای تبلیغاتی فرصت های شغلی بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کرده است.

البته در ابتدا بازار کار برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی گوینده رادیو آنچنان بزرگ نبود. اما با گذشت زمان عواملی مانند افزایش استفاده از فضاهای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و ...، رقابت و چالش بین برندهای مختلف، افزایش عرضه و تقاضا، تنوع محصولات و ظهور نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته تر منجر به رشد قابل توجهی در این حرفه.

تولید تیزرهای تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی و بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی

ظهور انواع تریلر باعث شده است که بازار کار برای ساخت تریلر به طور قابل توجهی گسترش یابد. ساخت انواع تریلر از جمله موشن گرافیک، فیلم های واقع گرایانه، فیلم صنعتی، انیمیشن، مستند شهری، تریلر تلویزیونی و تریلر شبکه های اجتماعی مهارت های متفاوتی را می طلبد و همین امر باعث ایجاد فرصت های شغلی در هر یک از این زمینه ها شده است. افرادی که در زمینه طراحی تیزر تخصص دارند می توانند با انتخاب یکی از این رشته ها وارد بازار کار شده و درآمد خوبی کسب کنند.

البته بازار کار تریلر فقط برای طراحان و عکاسان حرفه ای داغ نیست. علاوه بر این، افراد مبتدی می توانند در آموزش های ویژه در زمینه طراحی و ساخت تریلرهای تبلیغاتی شرکت کنند، به ندرت در این کار شرکت کنند و به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار ایجاد تریلرهای تبلیغاتی

با توجه به آنچه گفته شد، برای ورود به بازار کار ساخت تیزرهای تبلیغاتی، باید دانش و مهارت های خاص مرتبط با این حوزه را فرا گرفت. البته امکان یادگیری این مهارت ها در کلاس های مختلف دانشگاهی نیز وجود دارد. اما فردی که وارد این بازار کار می شود باید بتواند با یادگیری مهارت های مختلف طراحی، تیزر تبلیغاتی ایده آلی را طراحی و تولید کند. یکی از مهارت های مورد نیاز طراحان، تسلط بر نرم افزارهای مختلف از جمله نرم افزار Adobe After Effects، نرم افزار Photoshop، نرم افزار Premiere و نسخه های مختلف هر یک از این نرم افزارها می باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از نرم افزار افکت برای ساخت تیزر، می توانید مقاله ایجاد تیزر کمپین با استفاده از افکت را مطالعه کنید.

برای ورود به بازار کار ساخت تیزرهای تبلیغاتی علاوه بر نرم افزارهای ذکر شده، تسلط بر نرم افزارهایی مانند موشن گرافیک و ایلوستریتور ضروری است. البته برای کار در زمینه ساخت تیزر علاوه بر نرم افزار به مهارت هایی مانند عکاسی، فیلمبرداری و تدوین نیز نیاز است. همچنین افرادی که به عنوان ایده پرداز در این زمینه فعالیت می کنند باید با تمامی اصول نوشتن تیزر صحنه تبلیغاتی آشنا باشند و بتوانند ایده ای جذاب بنویسند.

امکان ایجاد جاذبه های تبلیغاتی

بازار کار برای متخصصان تیزر آگهی

افرادی که در زمینه تولید تیزر و کلیپ های تبلیغاتی فعالیت می کنند به عنوان کارشناسان تبلیغاتی شناخته می شوند. کارشناسان تیزر تبلیغاتی فرصت شغلی مناسبی در بازار کار برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی دارند و ایده پردازی خلاقانه یکی از وظایف آنهاست. علاوه بر این، نگارش فیلمنامه تیزر، توجه به سلیقه مخاطب، کمک عوامل حرفه ای مانند کارگردان و تدوین حرفه ای از وظایف کارشناس تیزر است. جدا از موارد ذکر شده، متخصصان این حوزه می توانند در زمینه تصحیح رنگ، افزودن افکت های تصویری و صوتی به تیزر، ساخت موسیقی انحصاری برای تیزر و بررسی کیفیت تیزر خروجی نیز فعال باشند.

متخصص تیزر تبلیغاتی

مشاغل پردرآمد در بازار کار برای ساخت تیزر تبلیغاتی

تولید آگهی های بازرگانی به یکی از مشاغل پرطرفدار در سال های اخیر تبدیل شده است و یکی از پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید. این حرفه فرصت های شغلی منحصر به فردی ایجاد کرده است. یکی از مشاغل پردرآمدی که در بازار کار طرفداران زیادی برای ایجاد تبلیغات دارد، خدمات طراحی گرافیک است. فعالیت در این زمینه نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و با کمی تسلط بر نرم افزارهای طراحی می توانید در این کار موفق باشید. دانش فنی و خلاقیت در این کار می تواند به موفقیت چشمگیری منجر شود. البته بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از طراحان گرافیک واجد شرایط دعوت می کنند تا این حوزه کاری را در شرکت خود پر کنند.

یکی دیگر از مشاغلی که در بازار کار برای ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، مشاور بازاریابی اینترنتی است. این دسته از کارها علاوه بر داشتن یک وب سایت حرفه ای می تواند کمک زیادی به افزایش فروش کند. برندسازی در فضای مجازی یکی از وظایف مهم یک بازاریاب اینترنتی است که به جذب مشتری کمک می کند. یکی دیگر از کارهای پردرآمد در این زمینه طراحی انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی است. انیمیشن هنری است که نیاز به مهارت دارد، زیرا جذابیت بصری آن همیشه توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

یکی دیگر از مشاغلی که در بازار کار مربوط به سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی زهرا شیراحمدی  بسیار مهم تلقی می شود مربوط به تولید محتوا است. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با نوشتن نسخه‌ای متقاعدکننده درباره محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنند، به جذب مخاطبان کمک کنند. تسلط بر اصول نگارش صحیح و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم است. مشاغل دیگری مانند عکاسی تجاری، توسعه برند، طراحی کمپین تبلیغاتی و تبلیغات چاپی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی نقش دارند.