کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

کیهان خبر

به روزترین اخبار ایران و جهان

چرا آب از دستگاه اسپرسوساز خارج نمی شود؟

اسپرسو یکی از نوشیدنی‌های مفرح است که بیشتر افراد برای رفع خستگی از آن استفاده می‌کنند، زیرا آب آن از دستگاه خارج نمی‌شود. به همین دلیل، دستگاه های قهوه ساز یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی به حساب می آیند. تکنولوژی اکثر دستگاه های اسپرسوساز جدید و به روز است.یکی از مزایای استفاده از دستگاه های اسپرسوساز نوشیدن قهوه با عطر و طعم متفاوت است. با این حال، گاهی اوقات دستگاه به دلایل مختلف از جمله استفاده مکرر دچار اختلال می شود. به عنوان مثال، اگر قهوه یا آب از دستگاه اسپرسوساز خارج نمی شود، ممکن است به دلیل مشکل پمپ یا فشار سنج باشد. در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا آب از دستگاه اسپرسوساز خارج نمی شود؟

علت خارج نشدن قهوه از دستگاه اسپرسوساز می تواند موارد مختلفی از جمله گرفتگی لوله آب دستگاه، نصب نادرست مخزن آب و ... باشد. مشکلات قهوه ساز به دو صورت ممکن است رخ دهد، یا پمپ اصلا روشن نمی شود یا پمپ دستگاه کار می کند. اما قهوه را قطع نکنید.  با نظر کارشناسان در تعمیر قهوه ساز بوش، دلایل اصلی عدم خروج قهوه از قهوه ساز عبارتند از:


مخزن آب دستگاه اسپرسوساز خالی است

وجود سختی بالا و املاح زیاد در آب

جرم ناشی از قهوه در پمپ

اضافه بار پیش فیلتر

دانه های قهوه خیلی کوچک هستند

خرابی پمپ

خرابی آهنرباهای الکتریکی

پمپ ورودی هوا

نحوه تهویه دستگاه اسپرسوساز

اگر برای اولین بار است که می خواهید دستگاه اسپرسوساز را راه اندازی کنید یا مدت زیادی است که از دستگاه استفاده نکرده اید، بهتر است قبل از هر کاری هوا را گرم کنید تا دستگاه اسپرسوساز به درستی کار کند. برای این کار ابتدا باید مخزن دستگاه را با آب کافی پر کنید. سپس بدون بستن فیلتر دستگاه را فشار دهید و در نهایت دکمه اگزوز را فشار دهید تا هواگیری شود. در ادامه مطلب  خدمات پس از فروش بوش چرا آب از دستگاه اسپرسوساز خارج نمی شود می خواهیم مشکل ارور دستگاه را حل کنیم.


خطای اندازه گیری یکی از مشکلات رایج تولیدکنندگان قهوه است.

برای کنترل جریان آب در دستگاه اسپرسوساز از بخشی به نام متعادل کننده استفاده می شود. اگر به هر دلیلی کنتور مسدود شود، می توانیم با مشکل عدم آبگیری از اسپرسو مواجه شویم. شایع ترین دلایل خرابی کنتور عبارتند از:

گرفتگی فیلتر آب یا اهمیت ته نشین شدن آب

استفاده نادرست از قهوه

قهوه را در یک سبد قفل می کند

تفاله قهوه در سبد فیلتر بسیار زیاد است

برای رفع گرفتگی گیج فشار، می توانید آب جوش را داخل دستگاه اسپرسوساز بریزید، بگذارید 5 دقیقه کار کند، زباله ها را از سبد پورتافیلتر جدا کنید یا قسمت بالای دستگاه اسپرسوساز را باز کنید و همه چیز را بردارید. .

اسپرسوساز به دلیل پر بودن مخزن آب آب نمی گیرد.

در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا با وجود اینکه پمپ کار می کند آب از دستگاه قهوه ساز خارج نمی شود؟ مخزن آب موجود در دستگاه اسپرسوساز وظیفه ذخیره آب را بر عهده دارد. اگر این مخزن خالی باشد، قهوه از دستگاه خارج نمی شود.

دلیل عدم خروج آب از اسپرسوساز، گرفتگی لوله مخزن آب است. یکی از علل مهم این مشکل تجمع رسوبات آهک، معدنی و زباله در مسیر آن است. گرفتگی مخزن آب اسپرسوساز مشکلاتی از قبیل کندی زمان دم کشیدن، پمپ نشدن آب، ایجاد صدا در دستگاه اسپرسوساز، خاک در فنجان قهوه و سرریز شدن آب را به همراه دارد. برای رفع مشکل گرفتگی فیلتر آب دستگاه اسپرسوساز، باید مخزن آب دستگاه را جدا کرده، سپس با استفاده از مسواک یا برس کوچک، هرگونه رسوب یا رسوبات را از لوله مخزن آب جدا کرده و باقیمانده آن را از دستگاه خارج کنید. دستگاه مکش

خرابی قطعات الکتریکی دستگاه اسپرسوساز

برای تهیه قهوه، دستگاه اسپرسوساز دانه های قهوه را آسیاب می کند، آب را گرم می کند و سپس قهوه را دم می کند. برخی از عیوب تجهیزات، مانند سیم کشی، مشکلات منبع تغذیه، یا خرابی برد مدار ممکن است باعث اختلال در عملکرد این تجهیزات شود.

خرابی ترموستات

ترموستات بخشی دیجیتالی از دستگاه اسپرسوساز است که وظیفه آن تنظیم دمای صحیح دستگاه است. از نشانه های خرابی این قطعه می توان به روشن نشدن دستگاه اشاره کرد، دستگاه پس از چند دقیقه از تهیه قهوه خاموش می شود، قهوه به اندازه کافی گرم نمی شود. همچنین این قطعه ایراد دارد زیرا دستگاه اسپرسوساز از آب خارج نمی شود. برای عیب یابی دستگاه، تعمیرکار باید سیم متصل به ترموستات را تعویض کند.

خرابی فیوز حرارتی

چرا دستگاه اسپرسوساز کار نمی کند؟ در صورت بروز این مشکل باید دمای دستگاه را بررسی کنیم. یکی از اجزای ایمنی در دستگاه های اسپرسوساز، فیوز حرارتی است. این فیوز در هنگام داغ شدن بیش از حد دستگاه مدار را می شکند و از آتش سوزی جلوگیری می کند. این قطعه بر روی قسمت گرمایش دستگاه نصب می شود. این قسمت می تواند باعث داغ شدن بیش از حد اسپرسوساز شما شود.

خرابی سوئیچ استارت دستگاه اسپرسوساز، زیرا آب از دستگاه اسپرسوساز خارج نمی شود

چرا آب از قهوه ساز خارج نمی شود؟ سوئیچ استارت معیوب می تواند یکی از دلایل اصلی این مشکل باشد. در صورت وجود هر یک از این علائم، این قطعه باید تعویض شود.

وقتی دستگاه اسپرسوساز روشن نمی شود.

آب را پمپ نکنید.

اگر دکمه شروع کار نمی کند.

دستگاه بدون فشار دادن دکمه شروع به طور خودکار شروع به تهیه قهوه می کند.

فیلتر آب اسپرسو را ببندید

وظیفه فیلتر تصفیه آب حذف ناخالصی های موجود در آب است. این فیلتر که در داخل دستگاه اسپرسوساز نصب می شود به ندرت دچار گرفتگی می شود. اما در صورت بروز هر گونه مشکل، دستگاه باید باز و خارج شود. مسدود شدن فیلتر آب می تواند دلیل آب نگرفتن اسپرسوساز باشد.

تست پمپ اسپرسو

پمپ موجود در دستگاه اسپرسوساز آب را تحت فشار بالا در داخل دستگاه به گردش در می آورد. علت نشتی آب در دستگاه اسپرسوساز یا شنیدن صدای غرغر از دستگاه به دلیل خرابی این قطعه است زیرا اگر این قطعه ایراد داشته باشد، آب نمی تواند به طور عادی جریان یابد. برای حل این مشکل، بهتر است دستگاه را خارج کنید یا پمپ را تعویض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد